Sötaste katten - Dorothy Clough

Upptäckte till min fasa att vi inte lagt ut nått av Dorothy Clough så snabbt som ögat kommer denna katt. Den är ju för söt! Det är många som tycker det då dom brukar bli dyra.

Det här är den minsta av tre storlekar och förutom denna turkosa finns dom i gult och i svart. Katterna ändrar även ansiktsuttryck med storlek.
Denna har nr 8002, är 24 cm hög och gjordes 1956-63.



Så här är alla dessa katter signerade. De är alltså inte unika.
KOM IHÅG ATT RÖSTA I BILDQUIZEN. SENAST FREDAG 9:e OKTOBER KL 12!

4 kommentarer:

Yvonne sa...

Super söt!
Den har jag inte sett förut, kul.

Libby sa...

Cool katt, det spinner 50-tal om den.

Agnes sa...

Söt! Men tycker ännu bättre om hennes "platta" katter. Dem har jag suktat efter ett bra tag nu.Och hennes taxar är också himla fina.

Anonym sa...

Har precis denna katt i min ägo. Sålde däremot den stora svarta o den mellan gula.
Jag har levt med dem sen jag var barn o sett dom som en familj. Så när det var läge att sälja kunde jag inte skiljas från "ungen" som jag finner särskilt tilltalande. Uppsala